Etiketter

lørdag 16. mars 2013

Tim(mer) Stock - timestokken for android

Var på eit kurs i går, og oppdaga til glede at det faktisk kunne gå inn og endre minuttene på dei forskjellige tidene. Kjempegenialt. Og ein mobil har ein alltid med seg. Den er og på norsk. Og i tillegg til at den er gratis. Takk til han som laga denne app`en for sine barn. Han vil og at den skal vere gratis for alle.

Her er sida til han som laga denne timestokken for android.

http://politisktinkorrektpappa.wordpress.com/2012/03/17/timmer-stock-antligen-fardigt/

Vil du laste denne ned, kan du gå inn på her:

Google Play Tim(mer) Stock

På Google Play så finner du bileter av timestokken og.

1 kommentar:

  1. Hej och tack för att du hjälper till att sprida min app och min filosofi!
    Det kommer snart en större uppdatering på Tim(mer) Stock för att fixa en del saker som uppstår på nyaste Android, samt lite ny funktionalitet.

    Mina appar för autistiska, och alla andra som behöver dem, är alltid gratis och utan reklam. De är också ordentligt testade av en stor grupp användare så de som använder appen kan lita på att den fungerar i alla lägen och inte krashar.

    Jag håller också på att släppa Timstock Slim som är en liten timstock man kan ha med sig överallt och den släpper jag som Open Source så att vem som helst kan bygga en individuellt anpassad variant utan att behöva betala en krona. Mitt enda krav är att den måste vara non-profit, dvs man får inte sälja den för att tjäna pengar.
    När den är färdig kommer man att kunna beställa den och priset kommer vara under 100 kr som det ser ut nu, kanske ännu billigare för alla skall kunna ha råd med en Timstock Slim.

    Jag har också gjort en första prototyp med en timstock i en Sony Smartwatch. Ett bra sätt att paketera en timstock så den är med hela dagen, men inte ser ut som ett handikapphjälpmedel! Det finns mer info om detta på min blog.

    Jag hoppas kunna hjälpa fler än mina barn som jag ursprungligen utvecklat dessa appar och produkter till och jag hoppas fler följer mitt exempel med att göra det gratis. Alla skall kunna få handikapphjälpmedel om de behöver och pengar skall inte vara det avgörande. Det var så Tim(mer) Stock kom till för tanken var att återvinna gamla Android telefoner och göra om dem till näst intill gratis timstockar.

    Mvh,
    Jens - Politiskt Inkorrekt Pappa ;)

    SvarSlett